JUST A NOTE


I will also be posting official, personal, business and family materials and activities from time to time to update friends and relatives abroad.

Related articles and material sourced from other blogs, new agencies and contributed by others will also be published here with kind permission or otherwise if it does not contravene any laws or by laws of the country concerned.

All views represented or reported in this blog are of my own. In no way do they reflect the wider views of any other parties that am with or anyone within it, unless otherwise stated.

Thank you very much for visiting this blog. Have a wonderful and great day ahead.



Saturday, July 11, 2009

Baju Born to Rock Drink and F**K di Masjid.



Mungkin pemansuhan PPSMI ada kaitan dengan gambar di atas, di mana jemaah ini tidak faham apa ertinya "FxxK" yang tertulis di bajunya itu. Menteri dah buat komen mengatakan penguasaan Bahasa Inggeris dalam kalangan guru dan pelajar adalah sangat rendah dan terpaksa mengubah sistem yang sedia ada untuk memperkukuhkan kedudukan bahasa inggeris tetapi pada masa yang sama mendaulatkan Bahasa Malaysia.

Bagaimana pula penguasaan Bahasa Inggeris di kalangan masyarakat umum ? Atau dah faham tetapi buat pura-pura tak faham? Lihat saja baju yang ertinya dilahirkan untuk rock, minum dan xxx tu di bawa ke masjid untuk diperlihatkan kepada jemaah yang lain!

Saya berpendapat Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan harus mengharamkan penjualan baju-baju yang mengandungi kata-kata seperti ini dan yang berunsur jenayah, seks, dadah dan yang mana difikirkan tidak sesuai untuk dipandang oleh orang ramai.

No comments:

Post a Comment